Ostravainfo!!! Oficiální průvodce ostravou

Permoníkovou stezkou Michálkovicemi

Důl Michal, autor: Adam Šodek

Nejen za svatostánky tří církví na Michalském náměstí

Nenáročný okruh vede ve stopě Permoníkovy naučné stezky, která vás na 8 zastaveních seznámí s bohatou historií Michálkovic.

Trasa výletu začíná u Dolu Michal, v němž můžete navštívit jednu ze dvou hornických expozic v Ostravě (druhá je umístěna v Landek Parku). Vydejte se podél budov bývalého dolu a kulturního domu po zelené turistické značce dolů, projděte pod železničním mostem a pokračujte rovně ulicí Čs. armády cca 500 m až na křižovatku s ulicí Rajskou, na níž zelená značka odbočuje vpravo. Odbočte také, přejděte ulici Rychvaldskou a pokračujte po zelené kolem areálu bývalého koupaliště Eldorádo až na lesní křižovatku s ulicí Binarovou (zde máte možnost si okruh o 1,5 km zkrátit, odbočíte-li vpravo a vydáte se ulicí Rajskou přes železniční přejezd, za ním se opět napojíte na trasu stezky).

Zelená turistická značka dále vede po malebné, zpevněné lesní cestě až k areálu Koliby Salajka. Za odbočkou krátkou pěšinou mezi stromy stojí romantický rybník vpravo pod ulicí Binarovou. Na rozcestí u koliby odbočte vpravo a dále pokračujte po místním značení naučné stezky. Poté, co projdete pod železničním mostem, vede trasa lesním úsekem až k ulici Východní, na jejímž konci odbočíte vpravo do ulice Rajské a před železničním přejezdem vlevo do ulice Kamarýtovy. Podél zahradních chatek a lesíkem sejdete až k ulici Radvanické. Přejděte na druhou stranu a za budouvou zahradnictví odbočte vlevo do ulice Sládečkovy.

Na kopečku před sebou už uvidíte první ze svatostánků na Michalském náměstí - pravoslavný chrám Narození přesvaté Bohorodice, který vznikl v 90. letech 20. století přestavbou původní katolické kaple. Za pravoslavným chrámem se již otevírá pohled na katolický kostel Nanebevzetí Panny Marie, který je uvnitř zpevněn ocelovými táhly kvůli důlním vlivům. Pokračujte ulicí Obecní a po několika desítkách metrů dojdete k modlitebně Čs. církve husitské z období první republiky. Přímo za budovou se nachází hřbitov, na němž vedle sebe odpočívají katolíci, protestanté i židé. Přes Michalské náměstí pokračujte do cíle trasy u Dolu Michal.

Délka: 4,2 km

Obtížnost: Kratší trasa v nenáročném terénu vhodná také pro cyklisty a kočárky. Je vedena po asfaltových vedlejších komunikacích a lesní cestě.

Naše tipy:

Parkování: u Dolu Michal nebo v přilehlých ulicích

Dostupnost veřejnou dopravou: trolejbusem linky 104 na konečnou zastávku "Michálkovice"

Důl Michal, autor: Boris RennerDůl Michal, autor: Jan KrálMichalské náměstížidovské oddělení na místním hřbitověkostel Nanebevzetí Panny Mariekostel Nanebevzetí Panny Marie, autor: Roman Polášekpravoslavný chrám Narození Přesvaté Bohorodicerybník u Binarovy ulice

Michálkovický okruh.gpx (0.03 MB)

Turistická informační centra OSTRAVAINFO!!!